Bestilling
KØB trin-for-trin
- Find den ønskede vare.
- Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Køb". Husk antal
- Derefter kan du fortsætte din søgning, hvis der skal handles mere.
- Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boksen med antal. 'Opdater kurv', hvis du vil se prisen efter ændringerne.
- Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder "Gå til kassen".
- På næste skærmbillede vælger du betalings- og forsendelsesform.
- Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".
- Bekræft ordre - opsamling af bestilling og den data du har indtastet.
- Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.
- Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail du har opgivet under kundeoplysninger.
- Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.
Betingelser
Hos Lindbergsport kan du bestille varer via vores website og evt. afhente forudbestilte varer direkte i vores butik. Du vil modtage når din bestilling er klar til afhentning.
Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Alle priser er inkl. moms og andre udgifter. Priserne er dagspriser
Når du handler med Lindbergsport, indgås aftaler på dansk.
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Tidligere ordrer
Det er muligt at se tidligere ordrer ved logge ind med e-mailadresse og password i vores kundecenter. Har du glemt dit password, kan du få det tilsendt ved at indtaste din e-mailadresse i kundecentret.
Du kan også sende en mail til info@lindbergsport.dk, hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse.
Betaling
Hos Lindbergsport kan der betales med:
-
Visa/Dankort/Mastercard/Mobilpay m.v.
-
Betaling ved afhentning (Visa/Dankort/Mastercard/Mobilpay)
-
ViaBill - Rente- og gebyrfri delbetaling (læs mere her)
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Lindbergsport.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.
Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på lindbergsport.dk - er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.
Levering
Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage så fremt at vare er på lager hos os.
Du kan se detaljer om fragt, herunder priser, på fanen "Fragt".
Lindbergsport sørger for levering med Post Danmark/GLS (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark/GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark/GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Lindbergsport kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark/GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Lindbergsport naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Lindbergsport tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.
Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Lindbergsport, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Lindbergsport.
For at du kan indgå aftale med os på Lindbergsport, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Den dataansvarlige på Lindbergsport er Jan Lindberg, der kan kontaktes på tlf. 73 70 25 11 eller på e-mail info@lindbergsport.dk.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Lindbergsport har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Lindbergsport via e-mail (info@lindbergsport.dk).
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Jan Lindberg på tlf. 73 70 25 11 eller på e-mail info@lindbergsport.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk/
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.220 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Cookies
En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Hvorfor vi bruger cookies? Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os desuden med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden. Cookies husker fx, om du er logget ind, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, osv.
Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Fragt
Forsendelsen sker med Post Danmark eller GLS som pakke. Du kan også vælge at afhente din ordre. Se detaljer herunder.
PostNord
Du vil normalt modtage en mail fra os med Track&Trace nummer, når din pakke er afsendt.
Gratis levering ved køb over 499 kr. Kun 75 kr. ved køb under 499 kr. – uanset pakkens vægt og størrelse, med mindre andet er anført.
Postpakker med omdeling
Postpakker med omdeling er pakker, som vi afleverer direkte til modtageren. Hvis modtageren ikke er hjemme, når postbuddet ringer på, vil pakken blive lagt til afhentning på posthuset, i postbutikken eller i Døgnposten.
Hvis modtageren er tilmeldt Modtagerflex, vil pakken dog blive afleveret på det aftalte sted på modtageradressen.
Postpakker uden omdeling
Du har også mulighed for at sende din postpakke uden omdeling, det vil sige, at vi altid afleverer pakken på et posthus, i en postbutik eller i Døgnposten, hvor modtageren så selv henter den. Du vil modtage en meddelelse når din pakke er klar til afhentning. Denne meddelelse medbringes ved afhentning af pakken.
GLS Pakke Shop og GLS Erhverv
Er du ikke hjemme, når GLS budet kommer, og har du ikke en arbejdsplads som du kan få pakken sendt til, kan du med fordel sende til en GLS Pakke Shop.
Ønsker du pakken leveret med GLS til din arbejdsplads skal du vælge GLS ERHVERV i ordre processen "betaling & forsendelse - step 2-4" der skal være registreret en virksomhed på adressen, ellers kan pakken ikke leveres med denne leveringsmåde.
Gratis levering ved køb over 499 kr. Kun 75 kr. ved køb under 499 kr. – uanset pakkens vægt og størrelse, med mindre andet er anført.
Forsendelse med GLS Pakke Shop giver en række fordele: 460 udleveringssteder etableret i velkendte butikker og kæder over hele landet. Større frihed og fleksibilitet i afhentning af pakker tæt på dit hjem, arbejde, hvor du handler, tanker eller hvor du ofte kommer forbi. Advisering via e-mail og evt. sms, når din pakke er klar til afhentning. Lange åbningstider, nogle steder helt frem til kl. 23.00. 10 dages henliggefrist i alle GLS Pakke Shops. Ingen oprettelse hos GLS.
Dagen efter afsendelse får du en e-mail og evt. en sms fra GLS, når pakken kan hentes.
Du kan nu hente din pakke i hele Pakke Shoppens åbningstid - Pakkeshoppens navn og adresse vil fremgå som leveringsadresse på din ordre. Husk at medbringe gyldig billed-id for at få pakken udleveret.
Afhentning
Du har mulighed for at afhente forudbestilte varer direkte i vores butik. du vil få besked når vare er klar til afhentning via mail.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret når du handler på Lindbergsport.
Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du;
a)har modtaget din vare
b)får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, ogsom leveres enkeltvis.
c)får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af envare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til kundeservice@lindbergsport.dk.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Formularen er vedhæftet den ordrebekræftelse, du modtog pr. e-mail da du oprettede ordren.
Du kan også finde formularen i PDF-format her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidigt at give os tydelig meddelelse om dette på ovennævnte e-mailadresse.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 300 DKK.
Varens stand når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde som, hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt at varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil, vi har modtager varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Lindbergsport Lyngåvej 64 8370 Hadsten
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på overstående adresse mod forudgående aftale på tlf. 73 70 25 11.
Hvad skal jeg sende med tilbage? Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Formularen kan du finde i PDF-format Standardfortrydelsesformular. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. og pakken skal sendes til vores adresse, vi har ikke mulighed for at hente pakker på posthus eller etudleverings sted.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på lindbergsport.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Lindbergsport
Lyngåvej 64
8370 Hadsten
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.